2011. február 3., csütörtök

Lubuntu 10.10-el való barátkozás



Korábban sokszor próbálkoztam linuxal, de mindig csalódottan formáztam újra a merevlemezt. Egy év után elérkezett az idő, hogy újabb esélyt adjak neki. A tesztgép Toshiba A300-as.

Tetszik:
  • telepítés közben kérte be az adatokat közben másolt
  • minden hardvert felismert
  • meghajtókat felcsatlakoztatta
  • USB 3G modem müködik
Nem annyira teszik:
  • zárt ATI driver telepítése után eltünt a szép lubuntu boot képernyő
  • a betűk nagysága valamelyik weboldalon nagyobb valamelyiken kisebb
  • csúnya egér mutatók
  • Chomium alatt egy pdf-et letöltöttem és nem akarta megnyitni rákattintásra hanem újra leakarta tölteni
  • frissítés után kiírta hogy indítsam újra, mellette újraindítás gomb kattintottam rá és nem reagált
  • feltelepítettem a GIMP-et és két szélső ablaka belógott a tálca alá, így egyes funkciói elérhetetlenek voltak. Persze rájöttem, hogy fejlécre jobb klikk és resize-vel meglehet oldani.
  • néhol bizony, még az alaprendszer sem magyar FN gombok nem működnek. Fényerő szabályzást megoldottam neten utána olvasva: módosítsd a /etc/default/grub és egészítsd ki az így kezdődő sort ilyenre: GRUB_CMDLINE_LINUX_DEFAULT="quiet splash nomodeset acpi_osi=" Majd indítsd újra a gépet.
  • frissítés után a GRUB-ból eltűnt az XP, helyette megjelent az régi linux kernel való indító. És azt hiszem itt egy időre fel is hagyok ismét a linux próbálgatásával
Ami minden Linuxra igaz:
  • ingyenes
  • vírusmentes

A Linuxok jó operációs rendszerek, de nem jó választás mindenkinek. Jó választás lehet, átlag felhasználóknak net, mozi, zene és dokumentumok szerkesztgetésére. Például szüleimnek vagy egy internetkávézóba tökéletes, nomeg persze szervernek is az. De aki játszani szeretne, vagy komoly programokkal dolgozni vagy tanulni, az valószínűleg nem a Linuxot fogja választani. Születnek jó ingyenes programok Linux alatt(LibreOffice, VLC, Avidemux, Handbrake...), de azok általában megjelennek más operációs rendszerekre is.

Miért jó a linux - érdemes átfutni

Kiegészítve: 2010.02.21.
Az később kipróbáltam az Ubuntut 10.10-et, az kell mondjam hogy sokkal kiforrotabb disztribúció.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése