2010. szeptember 27., hétfő

Kilimajaro Nanga II túrabakancs


Ezt a bakancsot 10 ezerért vásároltam, a Hervis-ben. Azt hiszem nem volt leértékelve, mindig akörül van az ára. Ahhoz hogy megtudjam milyen a jó túrabakancs, ez a cikk segített főképpen. Ami talán kimaradt a cikkből, hogy főleg a textil lábbeliket érdemes valamilyen impregnáló szerrel vízlepergetővé tenni. Persze a bőrből készülteknek is szüksége van megfelelő ápolásra.

A bakancsom tulajdonságai:

  • gumival megerősített orr és sarokrész
  • felsőrész összevarrva a nyelvel
  • hasított bőr és cordura szerű (HerTEX) felsőrész
  • könnyű
  • bokánál jó tart
  • elegendő lábtér (széles lábam van)
  • talpának az alja kemény, felette lévő rész puha
Egy napot használtam eddig túrára, az Alacsony-Tátrában. Szép időben indultunk el, majd elkezdett esni, a végén már sárban, latyakban közlekedtünk. Durván olyan 18 kilométert gyalogoltam benne. Volt sok vizes sziklás rész, amelyeken jól vizsgázott, nem csúszott meg. Kavicsos, földes terepen se volt gondom vele. Csepergő esőben sokat mentem vele, érezni nem éreztem a vastag zokniban, hogy beázott volna. A vége felé már 5 centis pocsolyákban is gázoltam vele, ekkor már biztosan nem volt száraz beül. Amikor este levettem a cipőt kissé felpuhult volt a bőröm a nedvességtől, ami szerintem elnézhető az igénybevétel tekintetében. Én megvagyok vele elégedve, jól teljesített a túra alatt. Szerintem bármelyik kezdő túrázónak tökéletes választás.

Túra zoknit pedig a Metro-ban vettem 1500 Forint volt 3 darab. Nem ilyen hiper-szuper, de szerintem megfelelő. Mindenből lehet csili-vilit venni, de szerintem ezekkel az alap cuccokkal is meglehet sok mindent csinálni, az én szintemen.
További hasznos túrabakancs/cipő tapasztalatok.

2 megjegyzés:

  1. Hello, pont most készülök venni egy ilyet, még mindig jó választásnak tartod?

    Köszi:
    Zoli

    VálaszTörlés
  2. Szia.

    Ma már lehet inkább egy Salomon magasított szárú cipőt vennék. Olyan 15 körül lehet már venni. Nekem megfelel a mostani, majd akkor veszek újat, ha ezt elhasználtam. Rövidebb túrákra (20-25 kilóméter alatt) jó a túra cipős is. Kényelmes cipőt válassz mindenképpen, és próbáld ki hogy milyen vele lejtőn menni, hogyha beleterhelsz a cipő orrába.

    VálaszTörlés