2012. március 20., kedd

Google Vs Microsoft felhő


Már régóta tervezem ezt a bejegyzést megírni, de mindig csak tologattam. Vártam, hogy a Google lépjen, mert pletykákat hallani róla, hogy hamarosan nagy átalakítás lesz náluk és indul a Google Drive(?). De az biztos hogy egy egységesebb felhőt fognak létrehozni a mostaninál. Jelenleg a képeket a Google Plusban és a Picasa Weben tudjuk kezelni, a fájlokat pedig a Google Docsban. Látható, hogy mennyire töredezett jelenleg ez a része. A Microsoftnál, minden fájl egy helyen található meg, a Skydriveban és a fájl formátuma alapján dől, el hogy melyik szolgáltatásban nyílik meg. Ezért nehéz a Google és a MS szolgáltatását összehasonlítani, mert a Google-é jelenleg nem is egy szolgáltatás.



Picasa Web
  • Előny:
    • korlátlan tárhely képeknek és vidóknak (a 2048x2048 pixelnél nagyobb és 15 percnél hosszabb videóknak 1GB tárhely áll rendelkezésre)
    • mérsékelt tárhely árak, legkisebb csomag 20GB-os és 5USD (1000Forint) évente
    • a képek elforgathatóak
    • mindenféle videót le tud játszani (youtube-nak hála)
  • Hátrány:
    • "csak" 1GB-os tárhely (persze korlátlan, ha a fent leírt feltételnek megfelelnek)
    • a mappába csak képek/videók lehetnek, további mappák nem
    • a többi fájlt a docs.google.com alól lehet elérni, ahol használhatunk mappákat 
SkyDrive
  • Előny:
    • 25GB-os tárhely (bármilyen fájformátum számára)
    • hasonló mappaszerkezet alakítható ki mint a számítógépeken (mappába mappa)
    • fájlok lementése egyszerűen mappástól letölthetőek, zip fájlba csomagolva
    • albummegjelenítése szebb, váltogatja a képeket
    • jobb egérgombos műveletek
    • figyelmeztet, ha azonos fájlnéven már van fájl a mappában
    • Windows 8 és Windows Phone-ba erőteljesen integrálva van (szinkronizáció és miegymás)
  • Hátrány:
    • nem lehet a képeket elforgatni
    •  videókat nem játsza le, csak a wmv-t, a többit csak letölti
    • szöveges gombok

Én jelenleg mindkét szolgáltatást használom, nem bízok meg a felhőkben. De szerintem a jövőben a Google szolgáltatását fogom előnyben részesíteni, csak jönnének már a Google Drive-al.

1 megjegyzés:

  1. Ma próbáltam ki az MS új hotmailjét és a skydriveot, és én is gondolkodtam egy efféle összehasonlításon, hiszen mindkét rendszer most esett át egy komolyabb átalakításon.
    Élesben a guglit használom, így sok tapasztalatom nincs az MS termékével kapcsolatban, de első tapasztalatok alapján egész összerakottnak és használhatónak tűnik.
    Sőt, belekukkantottam a so.cl-be és abban is látok némi fantáziát (persze a like-vadászok és a csillámpónis lost bubble fanok dislikeolják :D).

    VálaszTörlés